dag 2 t/m 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Veerle Wit - WaarBenJij.nu dag 2 t/m 4 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Veerle Wit - WaarBenJij.nu

dag 2 t/m 4

Blijf op de hoogte en volg Veerle

18 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

Hola!

ik zal beginnen met zondag, zondag was onze laatste vrije dag voor we aan de slag moesten. We zijn de hele dag op pad geweest om Barcelona te gaan verkennen, het enige nadeel was dat er erg veel gesloten was, ook qua bezienswaardigheden, maar al met al hebben we een zeer geslaagde dag gehad! het was erg lekker weer, dus kon m'n winterjas in de kast laten hangen.
's avonds hebben we beter kennis leren maken met onze huisgenoten van het appartement, erg leuke en vriendelijke mensen.

Maandag, de dag was aangebroken, onze eerste stagedag! om kwart voor 10 werden we er verwacht, na ons bij de receptie te hebben gemeld werden we opgehaald door Alba. Zij heeft ons rondgeleid op de 'personeelsverdieping', hier waren o.a Wasserette, kantine, kleedkamers, kluisjes etc.
We hebben meteen ons eigen kluisje, naambadge in inlogpasje gekregen.
Na de rondleiding moesten we meteen aan de slag, in het Restaurant leerde we kennis maken met de manager van 't restaurant, een aantal stagaires uit Zwitserland en vast personeel, waaronder een Nederlandse vrouw, dus dit was makkelijk om alles uit te leggen.
In de morgen heb ik vooral meegekeken en veel gepoleerd (bestek/borden/glazen oppoetsen). In de middag moest ik bij de bar gaan staan, en kreeg ik daar enkele dingen uitgelegd, maar aangezien er amper gasten waren was het moeilijk om echt te weten wat de bedoeling was.
Een geslaagde eerste dag, maar het was enorm wennen aangezien we op school alles erg strikt hebben aangeleerd en het hier er toch erg anders aan toe gaat!

Dag 2 stage
Vandaag heb ik de vroege dienst gedraaid, wat overigens de aankomende 2 weken zo blijft. Om 7 uur starten in het restaurant, met alle laatste dingen in orde te maken voor het ontbijt, bij het ontbijt zelf heb ik erg veel mogen helpen, maar smiddags met de lunch amper, dat was me van te voren al verteld door de andere stagaires, dus de rest van de dag hebben we veel dingen moeten poleren. 's morgens heb ik nog een training van 't hilton gevolgd over het ontbijt, om te weten wat het ontbijt hier inhoud, waar je op moet letten en de standaard dingen. Om 3 uur waren we afgewerkt, dus toen boodschappen gedaan voor 's avonds en snel naar huis, aangezien we best moe waren geworden na zo'n dag.
Morgen en Donderdag hebben we vrij dus gaan we Barcelona weer in, om alle toeristische attracties af te gaan! Ben benieuwd!

Adioss!

• 19 Februari 2014 - 07:42

Liza En Pierre Steijvers:

Hoi Veerle,

Fijn dat je het naar je zin hebt, geniet van je vrije dagen, groetjes uit Weert !

• 19 Februari 2014 - 09:20

Bianca :

Hoi Veerle,

mam heeft me even de site laten zien waar je mee bezig bent en hoe het je allemaal bevalt.
    Leuk om te lezen allemaal!
    Hoop dat je je aardig gesettled hebt en geniet van de komende weken!
    Groetjes vanuit t zitterse land,
    Bianca ( van de holding)